میر حمزه مالمیر از فعالان بازار سرمایه در حاشیه نشست هم اندیشی با مدیرعامل و مدیران شستا



میر حمزه مالمیر از فعالان بازار سرمایه در حاشیه نشست هم اندیشی با مدیرعامل و مدیران شستا


مالمیر از فعالان بازار سرمایه:

🔺آنچه امروز در شستا شاهدیم هلدینگ‌داری به معنای دقیق کلمه است

🔺عملکرد اقتصادی شستا در سال ۱۴۰۰ با سال ۱۳۹۷ به هیچ وجه قابل مقایسه نیست

 
✍️به گزارش #شستا_رسانه:

👤امیر حمزه مالمیر از فعالان بازار سرمایه در حاشیه نشست هم اندیشی با مدیرعامل و مدیران شستا، گفت:

🔹نشست امروز با مدیرعامل و مدیران مجموعه شستا بسیار مفید بود. تا پیش از برگزاری این نشست ما از طریق  صورت‌های مالی تنها در جریان نتیجه عملکرد  شستا و شرکت‌های تابعه آن قرار می گرفتیم اما امروز و با برگزاری این جلسه در جریان فرآیندهای اداره این مجموعه بزرگ اقتصادی هم قرار گرفتیم.

🔸وی در ادامه افزود: امروز می توانیم بگوییم که  مجموعه شستا و مدیرعامل آن، جناب آقای رضوانی فر، اطلاعات دقیق، با جزئیات کامل  از شرکت‌های تابعه شامل اعضای هیات مدیره، کمیته‌های حسابرسی، صورت جلسات هیات مدیره، اطلاعات اقتصادی، صورت‌های مالی،  صورت دعاوی حقوقی و خیلی از نکات دیگر را به صورت سیستماتیک و به روز در اختیار دارند. امری که تا پیش از این اتفاق نیافتاده بود. در نتیجه در خصوص استقرار سیستم‌ها و سامانه‌های نظارتی و کنترلی در مجموعه شستا می توان گفت که مدیرعامل این هلدینگ و مدیران آن حقیقتاً در حال هلدینگ‌داری هستند.

🔹این فعال بازار سرمایه در ادامه افزود: به نظر من تجربه ای که امروز در شستا به لحاظ هلدینگ داری بوجود آمده می‌بایست در اختیار سایر هلدینگ‌های بزرگ کشور قرار گیرد تا آنها هم با ایجاد چنین سامانه‌هایی نظیر شستا در مسیر شفافیت و بهبود عملکرد قرار گیرند. حتی بخش‌هایی از آنچه امروز در شستا شاهد آن هستیم را می توان از طریق رسانه در اختیار جامعه قرار داد تا مردم و به خصوص مستمری بگیران تامین اجتماعی به عنوان ذی نفعان اصلی این مجموعه بزرگ اقتصادی در جریان این تحولات مثبت قرار بگیرند.

🔸مالمیر در ادامه افزود: امروز و بدنبال استقرار سامانه‌های کنترلی در شستا می توان گفت که هیچکدام از زیر مجموعه‌های بزرگ اقتصادی در پایین‌ترین لایه‌ها به صورت رها اداره نمی‌شوند و جملگی تحت کنترل و نظارت دقیق شستا هستند و پایش بسیار مناسبی از عملکرد مدیران و شرکت‌ها صورت می‌گیرد و میزان فروش، میزان تولید، هزینه‌ها و درآمدها و سایر جزئیات به صورت مستمر از طرف مدیرعامل هلدینگ ارزیابی قرار می‌گیرد.

👤➕وی در ادامه در خصوص عملکرد اقتصادی شستا و شرکت‌های تابعه آن گفت: 

🔹در جلسه امروز علاوه بر آشنایی با سیستم‌های کنترلی و نظارتی دستاورد دیگری نیز برای ما به همراه داشت، و آن  بیان عملکرد شرکت‌ها بود. در نتیجه طبیعی استقرار سیستم‌های کتترلی و نظارتی و تحولات مدیریتی در دوره مدیریت آقای رضوانی فر شاهد بهبود قابل توجه عملکرد شستا و شرکت‌های تابعه آن هستیم. 

🔸مالمیر تصریح کرد: عملکرد اقتصادی شستا در سال ۱۴۰۰ با سال ۱۳۹۷ به هیچ وجه قابل مقایسه نیست و در همه حوزه‌ها افزایش تولید، افزایش فروش، خروج قابل توجه تعداد شرکت‌ها از زیان‌دهی به سوددهی، شاهد کارنامه‌ای روشن و درخشان هستیم.
💢شاهین چراغی در نشست هم اندیشی فعالان بازار سرمایه با مدیرعامل شستا: 

🔺بورسی شدن شستا با اراده رضوانی‌فر اجرایی شد

🔺تجربه و دانش بوجود آمده در شستا به سایر هلدینگ‌ها انتقال پیدا کند

◀️ یکی از فعالان بازار سرمایه تحولات ساختاری در اداره شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی را تجربه ملی و متعلق به کشور دانست.

👤شاهین چراغی از فعالان بازار سرمایه در حاشیه نشست  تخصصی با مدیرعامل شستا با اشاره به‌ ایجاد سامانه‌های نظارتی و کنترلی در این مجموعه اقتصادی، گفت:

🔹باید به مجموعه شستا و آقای رضوانی‌فر بابت این تحولات مثبت تبریک گفت. 

🔸در نتیجه تغییر دیدگاه مدیرتی در دوسال اخیر شاهد اتفاقات بسیار خوب در شستا هستیم. شستا در مسیر شفافیت هر چه بیشتر گام بر می دارد.

🔹در نتیجه این تحولات امروز شاهدیم  که بسیاری از شرکت های تابعه این هلدینگ بزرگ وارد بورس شده‌اند و تعدادی دیگر نیز در مسیر بورسی شدن هستند.

🔸چراغی در ادامه افزود: در این جلسه از نزدیک در جریان روند تغییرات صورت گرفته در شستا در حوزه عملکرد اقتصادی وایجاد تحولات  ساختاری در مسیر شفافیت هر چه بیشتر در اداره این هلدینگ بزرگ قرارگرفتیم.

👤➕وی در ادامه در خصوص عملکرد اقتصادی شستا و شرکت‌های تابعه، گفت: 

🔹درخصوص عملکرد اقتصادی شستا ما شاهد اتفاقات بسیار مثبتی بودیم. بسیاری از شرکت‌های زیان‌ده شستا امروز به سوددهی رسیده‌اند. از سوی دیگر میزان سودآوری شستا نسبت به  دو سال پیش تا بیست برابر افزایش یافته است.

👤➕چراغی در ادامه با اشاره به ایجاد سامانه‌های نظارت برعملکرد شرکت‌های تابعه در شستا، گفت: 

🔸نکته بسیار مهم ایجاد ساختاری جدید در شستاست که بر اساس آن عملکرد هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه در حوزه‌های مختلف به صورت مستمر مانیتورینگ می‌شود.

🔹این یک تحول بسیار مهم در اداره این هلدینگ بزرگ چند رشته ای و اصولاً هلدینگ داری در کشور است.

🔸وی در ادامه افزود: در نتیجه تحولاتی که در شستا روی داده، نظیر ایجاد سامانه‌ها و سیستم های نظارتی و کنترلی، امروز می‌توان  گفت در این مجموعه بزرگ اقتصادی دانشی به‌وجود آمده که انتقال این دانش به سایر مجموعه‌های اقتصادی مشابه بسیار مفید و کاربردی خواهد بود. چرا که معتقدم این دانش تنها متعلق به شستا نیست و متعلق به کشور است.

🔹لذا می‌توان آن را در اختیار سایر هلدینگ‌ها و مجموعه‌های بزرگ اقتصادی قرارداد تا شاهد تکرار تجربیات خوب نظیر آنچه در شستا روی داده در سایر مجموعه‌های اقتصادی کشور باشیم.

👤➕شاهین چراغی در این نشست تخصصی با بیان این‌که از زمان حضور آقای رضوانی‌فر در شستا اتفاقات خوب و ارزشمندی در شستا رخ داده است، گفت:

🔸حضور شستا در بورس یک کار خاص بود و بدون اراده ایشان این اتفاق رخ نمی داد. به واسطه شناختی که از بازار سرمایه دارم باید بگویم حتی اگر رییس جمهور می خواست شستا بورسی شود اما این عزم در مدیریت شستا نبود، چنین اتفاق مثبتی رخ نمی‌داد.

👤➕وی طراحی سامانه‌های شستا را یک اقدام قابل توجه در مدیریت هلدینگ‌های بزرگ دانست و با بیان ‌اینکه در نقطه تعادل خوبی ایستاده‌اید، گفت: 

🔹در بحث سامانه‌ها در شستا یک علم شکل گرفته است و زکات علم، نشر آن است. به نظرم این سامانه ها را به دیگران معرفی کنید تا آنها نیز در مدیریت از این امکان بهره مند شوند. این سامانه‌ها به مدیریت شرکت‌ها و هلدینگ‌ها بسیار کمک می‌کند.

🔚وی در پایان تاکید کرد: رضوانی‌فر موجب شکل‌گیری تفکر سیستماتیک در شستا شد و امیدوارم این تفکر سیستماتیک همچنان ادامه پیدا کند.


پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *